.

Jihads Rättspraxis : Fyra Steg Av Befria Mujahideen Kvarhållen

Islamiska Nyheter, Tanjung Enim -   بسم الله الرحمن الرحيم

Hur frigör vi oss om tjänsten?

Av: Abu Asma Al Kubiy

Översättare: Abu Dujana

Prisa till Allah som har sagt:

وإن استنصروكم في الدين فعليكم النصر

"Och om du ber om hjälp av religiösa skäl, så måste du hjälpa ..." (Q.S. Al-Anfal: 72)

Böner och hälsningar kan vara rikliga mot Hans härliga apostel, givare av den goda nyheten och påminnelsen, såväl som hans familj och vänner. Amma ba'du.

Förlåt mig, älskade Allah, Mujahideen som är i förvaring. Jag ber att Allah inte bara gör denna artikel till en del av vår enda hjälpinsats, jag begär även att Allah Subhanahu wa Ta'ala hjälper oss i ett försök att hjälpa våra bröder och vårt utvalda folk - och vi anser dem inte heliga inför Gud - genom att befria dem från fängelset, och vi ber Gud att skynda på dem.

Mina vänner som jag älskar på grund av Allah, i själva verket går da'wah till tauhid och jihad genom sina stora steg, sedan upprättandet av den första församlingen under ledning av Allahs bästa tjänare, nämligen vår profet Muhammad sallallaahu 'Alaihi wa Sallam.

I huvudsak vid denna tillfälle skulle vi vilja presentera några beskrivningar av fångarnas ställning i dessa steg. Fångarnas rättigheter till muslimer och skyldigheter för de som hålls fängslade. Vi hävdar att Allah den Storaste räknar ut våra ord, bekräftar beviset och behandlar hjärtan hos dem som tror på det.

Den första församlingen under ledning av Muhammad sallallaahu 'Alaihi wa Sallam upplevde en gång allting av dien och da'wah i form av att ge hjälp, mobilisera alla förmågor och offer av hans riddare som konfronterades mellan att bli fängslade eller dödade i krigföring.

Vårt tillstånd också idag idag är det mujahidin i vägen till Allah som har utfört jihads uppdrag att driva ut den attackerande fiende, upprätthålla den islamiska shari'ahen och genom faser och examensstadier, även brist på egendom och personlig egendom.

Men det är de stadier som måste överföras, för jihad idag är inte bara mot ett land eller en nation, men det här är ett krig mot ett block bestående av vantro och deras missnöje. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم يوشك أن تداعى عليكم الأمم من كل أفق كما تداعى الأكلة على قصعتها قال قلنا يا رسول الله أمن قلة بنا يومئذ قال أنتم يومئذ كثير ولكن تكونون غثاء كغثاء السيل ينتزع المهابة من قلوب عدوكم ويجعل في قلوبكم الوهن قال قلنا وما Det här är ett sätt att läsa om. Ämnesord: رواه الإمام أحمد, وقال شعيب الأرنؤوط: إسناده حسن

"Nästan tiden kommer, där alla nationer kommer att omge dig som människor svärmar runt disken på matbordet." Någon frågade: "O Allahs budbärare, är det för att då var vårt antal få?" Han svarade: "På den dagen fick ditt nummer är många, men du är som skum i havet.

Gud återkallar rädslan i dina fienders hjärtan och infekterar Wahns sjukdom i ditt hjärta. "Någon frågade:" Vad är Wahns sjukdom? "Han svarade:" Wahn är livets kärlek och rädd att dö ". (Berättat av Imam Ahmad och Syu'ib Al Arnauthi sa: "Sanadad hasan.")

Och i organisationen och församlingen är vi fortfarande desamma som vad aposteln sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

قال عنها الرسول صلى الله عليه وسلم "لا تزال عصابة من أمتي يقاتلون على أمر الله قاهرين لعدوهم لا يضرهم من خالفهم حتى تأتيهم الساعة وهم على ذلك" رواه مسلم

"Det kommer alltid att finnas en grupp människor från min Ummah som kämpar på Allahs ord, de kommer att vara svåra på sina fiender, kommer inte att kunna äventyra dem som smygar i dem, och de kommer att förbli så här tills domens dag kommer." HR. Muslim.


De plågor och lidanden som drabbar oss på Da'wahs och Jihads väg är konsekvenserna som måste leva som ett medel för att komma fram till vårt största mål, så att denna religion endast tillhör Gud.

... Som om testet arresteras, är det stadium som måste passeras i den här vägen. Segern i detta skede är att förbli värdig (fast etablerad), i stället för att böja sig för eller vända tillbaka.

******
I detta dokument - gud villig - kommer vi att nämna några av de etapper som den första församlingen har passerat (Rasulullah och följeslagarna) för att hjälpa fångarna.

Det första steget: Be för fångar, sprida och påminna dem med Pahala

Allahs stora Ta'ala.

När den första församlingen visade en fast inställning och Tawheed i da'wah, behandlade Quraysh-folket omedelbart dessa da'wah-bärare på de mest ömtåliga sätten, både genom arrestering och mord.

Bland dessa former av avskyskraft arresterar alla familjemedlemmar i en familj som Ammar bin Yassir, mor och far - må Allah välsigna dem alla.

De upplevde en mängd olika plågor framför alla, öppet och inte i en fånares cell. Kommunalföreningen, nämligen Muhammad sallallaahu 'Alaihi wa Sallam, gick förbi dem och bevittnade tillståndet för hans anhängare som var knutna till repet, såväl som både män och kvinnor.

Ändå gjorde scenen inte honom för att minska spänningen i hans da'wah och fasthet för att lindra hans följeslagares plågor. Eftersom iqomatuddin (religionsverkställighet) måste prioriteras över livet.

Även sallallaahu 'Alaihi wa Sallam rådde dem att vara tålmodiga och hänga sina hjärtan till Allah och påminna dem om löftet om Guds belöning för deras tålamod i att möta plågan. Han sa:

صبرا آل ياسر فان موعدكم الجنة

Var tålamod, Yassir-familjen, för vad Gud har lovat för er är himlen.

Som om testet i anhållande är det stadium som måste passeras i denna väg. Segern i detta skede är att förbli värdig (fast etablerad), i stället för att böja sig för eller vända tillbaka.

Profeten sallallaahu 'Alaihi wa Sallam beordrade dem inte att ta rukhsoh (lätta), eller genom att skicka masyayikh för att skämma dem till att vara "svaga" i religionsfrågor eller att prioritera "taroju" (dra tillbaka / återta).

Sumayyah och hennes man Yassir dödades - Må Allah välsigna dem båda - men det förändrade inte menyn i menigheten i det minsta. Faktum är att de var fasta tills Gud gav en väg ut för de andra fångarna, i nästa steg.

... Abu Bakr - må Allah välsigna honom - lösa in fångarna och ställ honom fri för Gud. Detta är återlösningsstadiet.

Andra etappen: Återlösning med egendom.

När de polska polytheisterna var desperata för att få de fångares uthållighet över sin religion och monoteism, började de minska fientlighetens spänning för att erhålla världsliga fördelar.

En gång Abu Bakr, må Allah välsigna honom, gått framför de fångar som torterades och förhandlades med avgudarna som fångade dem. De instämde omedelbart, eftersom de var mer nöjda med världen än det senare, medan följeslagarna faktiskt tillbringade världen för att få det efteråt.

Detta är en slående skillnad mellan de två manhajna, en manhaj vill att världen och manhaj den andra parten vill ha det efteråt. Då Abu Bakr - må Allah välsigna honom - lösa in fångarna och frigöra honom på grund av Gud. Detta är återlösningsstadiet.

... Det här är bland hjälpmedel för att befria fångar, det vill säga det borde finnas några personer som seriösa om att söka gisslan att lösa in dem

Tredje etappen: Gisslan och utbyte av fångar.

Under andra året av Hijriyyah skickade profeten sallallaahu aih Alaihi wa Sallam sariyah under befäl av Abdullah bin Jahsy - Må Allah välsigna honom - att sammanfalla med den sista dagen i månaden Rajab som är en olaglig månad.

Han sallallaahu 'Alaihi wa Sallam gav ett slutet brev till dem och beordrade att inte öppna den förrän 2 dagar efter att ha lämnat staden Medina. Denna berättelse är ganska populär i sirohböcker och tolkningar, från denna historia som är bakgrunden till nedgången i Allahs Ta'ala:

Det finns inga recensioner på denna sida.

De frågar dig om den olagliga månaden (vad är lagen) som kämpar i den, säger: "Kampen i den månaden är en stor synd ..." (Q.S. Al-Baqarah: 217)

Shahid av den här berättelsen, att Sa'ad bin Abi Waqqosh och Utbah bin Ghozwan - kan Allah vara nöjd med dem båda - förlorade sina två kameler i fiendens område. De gjorde också en sökning för att spåra sina fotspår.

När Abdullah bin Jahsy och hans följeslagare tillsammans med honom återvände med två fångar och aposteln sallallaahu 'Alaihi wa Sallam ville återvända de två fångarna till Quraysh, blev han tyst tills hans förlorade vänner var Sa'ad och Utbah återvände och sätta de två fångarna som gisslan.

Det här är ett sätt att hjälpa till med att befria fångar, det vill säga det borde finnas några personer som är allvarliga om att söka gisslan att lösa in dem. Detta stadium gäller om muslimer ännu inte har trupper för att försvara muslimerna och flytta för att befria fångarna från fiendens händer som villkor
Loading...

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Jihads Rättspraxis : Fyra Steg Av Befria Mujahideen Kvarhållen"

Post a Comment